BIURO PROJEKTOWE
Zadzwoń do nas +48 777-888-999
Pierwsze, co należy zrobić to wypełnienie wniosku o określenie warunków przyłączenia. W przypadku domu jednorodzinnego będzie to wniosek dla podmiotu grupy przyłączeniowej B, podgrupy I, którego urządzenia, instalacje i sieć będą przyłączane do sieci dystrybucyjnej i który będzie odbierać gaz ziemny wysokometanowy w ilości nie większej niż 10 m3/h, albo gaz ziemny zaazotowany w ilościach nie większych niż 25 m3/h. Jednak aby sprostać zawiłemu formularzowi, nie wystarczy wziąć do ręki długopisu. Na tym etapie należy konsultować się z osobą, która będzie potrafiła określić przewidywane zużycie gazu. Najważniejsza rzecz, jaką należy określić we wniosku, to zapotrzebowanie na gaz. We wniosku należy podać ilość i rodzaj odbiorników gazowych.
Wraz z wypełnionym wnioskiem, do siedziby Polskiej Spółki Gazowniczej należy dostarczyć również:
A w przypadku działalności gospodarczej:
Jeżeli istnieją techniczne i ekonomiczne warunki dostarczania paliwa gazowego, spółka gazownictwa (operator systemu dystrybucyjnego) wydaje warunki przyłączenia do sieci gazowej.
Krok 2. Umowa o przyłączenie do sieci gazowej.
Kolejny etap to złożenie wniosku o zawarcie umowy o przyłączenie do sieci gazowej. Złożenie tego wniosku jest konieczne w przypadku, gdy we wniosku o określenie warunków przyłączenia do sieci gazowej wybrano opcję zawarcia umowy o przyłączenie w terminie późniejszym.
Umowa o przyłączenie do sieci gazowej określa termin budowy przyłącza oraz wskazuje, iż inwestor zobowiązuje się do zawarcia umowy sprzedaży w terminie 90 dni od dnia wykonania przyłącza. Do umowy dołączone są ogólne warunki umów oraz kalkulacja opłaty za budowę odcinka przyłącza o długości do 15m.
Projekt instalacji gazowej może wykonać wyłącznie osoba posiadająca stosowne uprawnienia w zakresie instalacji gazowej. Do wykonania dokumentacji projektowej wymagane będzie zamówienie u uprawnionego geodety mapy do celów projektowych. Projektant powinien zaplanować przebieg przyłącza gazowego z zaznaczoną lokalizacją szafki gazowej, rozprowadzenie instalacji i układ przewodów.
Jeżeli projekt instalacji nie był składany razem z wnioskiem pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budynku, to należy uzyskać decyzję pozwolenia. Przy składaniu wniosku należy dołączyć projekt, oświadczenie o prawie do dysponowania daną nieruchomością na cele budowlane. Dokumenty należy złożyć do właściwego organu (starostwa lub uprawnionej gminy).
Krok 5. Budowa instalacji gazowej.
Przy wykonywaniu instalacji gazowej niezbędne jest prowadzenie dziennika budowy, a rozpoczęcie prac zgłosić w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Prace należy zlecić osobie lub firmie posiadającej uprawnienia. Po zakończeniu budowy każda domowa instalacja gazowa musi zostać sprawdzona – instalacje gazowe muszą przejść próbę szczelności w obecności kierownika budowy i odbiorcy gazu, który otrzymuje sporządzony protokół.
Po wykonaniu instalacji gazowej należy podpisać umowę z dostawcą gazu.
W tym celu należy do gestora dostarczyć:
Po dostarczeniu dokumentacji następuje montaż układu pomiarowego i uruchomienie dostarczania paliwa gazowego przez spółkę gazownictwa.
+48 22 462 42 30
Turowska 63, 05-230 Kobyłka
Na skróty
Przydatne linki
Newsy
Do stworzenia strony wykorzystano kreator stron www WebWave.
Wszelkie informacje publikowane na łamach tej strony mają charakter wyłącznie informacyjno – edukacyjny. Informacje tu zawarte nie stanowią doradztwa technicznego.
Ze względu na często zmieniające się prawo, część informacji na tej stronie może być nieaktualna i nie ponosimy z tego tytułu odpowiedzialności.